تحقیق تجارت الكترونيک

تحقیق تجارت الكترونيک

اندازه: 56.37K

تعداد صفحات: 103

نوع فایل: ورد ،

دسته بندی:

قیمت: 9000 تومان

ارسال توسط:

تاریخ ارسال: ۱۹ بهمن ۱۳۹۵

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

9000 تومان – خرید

تحقیق تجارت الكترونيک

آشنايي با تجارت الكترونيك و زير ساخت ها آن

تقسيم‌بندي تجارت الكترونيك

تجارت الكترونيك در واقع فرآيند خريد و فروش محصولات و خدمات بر روي شبكه اينترنت مي‌باشد و مي‌توان آن را به چند گروه: تجارت بين بنگاه و مصرف كننده يا مشتري (B2C)، تجارت بين بنگاه و بنگاه (B2B) و تجارت بين مصرف كننده و مصرف كننده (C2C) تقسيم نمود. كه در اين ميان فعاليت‌هاي تجاري عمدتاً در چارچوب B2B و B2C متمركز گرديده‌اند. هر چند در آينده فعاليت‌هايت جاري B2A و C2A نيز قابل پيش‌بيني مي‌باشند كه در ادامه به معرفي هر يك پرداخته شده است.

نمونه‌اي از يك فعاليت تجاري بين بنگاه و بنگاه (B2B)

بنابر عقيده متخصصين با برقراري ارتباط شبكه اينترنتي بين توليد كنندگان قطعات خودرو و سازندگان خوردو زمان تحويل خودروهاي سفارش شده كاهش خواهد يافت، چرا كه با انتقال سريع اطلاعات متقابل بين قطعه‌سازان از يك طرف و سازندگان خودرو از سوي ديگر با استفاده از شبكه اينترنت تحولات عمده‌اي در مراحل تحويل خودرو كيفيت و هزينه را شاهد خواهيم بود.

قطعه‌سازان، با آگاهي از نيازهاي خودروسازان، محصولات را مطابق با نياز آنها توليد خواهند نمود. ارتباط بين خودروسازان و قطعه‌سازان براي سفارش و تغيير در قطعه و اندازه‌هاي لوازم يدكي به روش سنتي با كاغذ و نامه حداقل بين يك تا دو ماه زمان مي‌برد. اما با استفاده از اينرنت و برقراري ارتباط رايانه‌اي بين اين دو مجموعه زمان به كمتر از يك هفته كاهش مي‌يابد، در اين روش همچنين خودروسازان با كنترل شاخص‌هاي كيفيت قطعات خودرو مي‌توانند تعداد و موارد قطعات معيوب را سريعاً به قطعه‌سازان اطلاع دهند و در نتيجه افزايش قابل توجهي در كيفيت خودروها بوجود مي‌آيد. در نهايت B2B بين دو مجموعه توليدكنندگان خودرو و قطعه‌سازان باعث كاهش هزينه‌ها، بهبود كيفيت و افزايش سرعت ساخت خودرو مي‌گردد.

فعاليت‌هاي در محدوده بين بنگاه و مصرف كننده B2C

تجارت الكترونيكي بين بنگاه و مشتري بسيار متداول است. در حال حاضر ده گروه اول زمينه‌هاي فروش خدمات و كالا كه از طريق اينترنت و براساس B2C انجام مي‌پذيرند عبارتند از: سخت‌افزار، امور مسافرت، جهانگردي، كتاب، موسيقي، ارسال هديه و گل و موادغذايي و نوشيدني، جواهرات، كالاهاي ورزشي و الكترونيكي، كه برخي از آنها نيز در ليست كالاهاي صادراتي كشورمان قرار دارند.

لذا با توجه به وجود زمينه‌هاي مذكور و با سرمايه‌گذاري در اين بخش مي‌توان آينده روشني را در بازار تجارت الكترونيك پيش‌بيني نمود.

فعاليت‌هاي در محدوده C2C

انواع مزايده و مناقصه كالاها از طريق اينترنت در اين حوزه قرار مي‌گيرند و با توجه به استقبال عمومي از اين نوع سايت‌ها آينده خوبي براي اين بخش از فعاليت‌هاي تجارت الكترونيك پيش‌بيني مي‌شود.

فعاليت‌هاي تجاري B2A (Business to Administration)

فهرست عناوين

 

عنوان                                                                                                            صفحه

تقسيم‌بندي تجارت الكترونيك …………………. ۱

نمونه‌اي از يك فعاليت تجاري بين بنگاه و بنگاه (B2B) 1

فعاليت‌هاي در محدوده بين بنگاه و مصرف كننده B2C.. 2

فعاليت‌هاي در محدوده C2C……………………. 2

فعاليت‌هاي تجاري B2A (Business to Administration)………. 3

دولت الكترونيكي E_Government…………………. 3

مزاياي دولت الكترونيك……………………… ۴

قوانين حقوقي حاكم بر كسب و كار الكترونيكي (e-law). 4

مزيت‌هاي تجارت الكترونيكي…………………… ۶

معايب تجارت الكترونيكي…………………….. ۷

نيازها…………………………………… ۸

تجارت الكترونيكي چيست؟ (Electronic Commerce)………. 9

امنيت در تجارت الكترونيكي………………….. ۹

رمزنگاري (Encryption)………………………… 11

رويه رمزنگاري به روش Common Key…………….. 11

رويه رمزنگاري به روش Public Key………………. 12

هويت‌شناسي (Authentication)……………………… 12

موسسات Certification Authority…………………….. 13

متدهاي پرداخت الكترونيكي (Electronic Settlement)…….. 14

سيستم كارتهاي اعتباري…………………….. ۱۵

پول الكترونيكي (Electronic Money)……………….. 16

كارتهاي هوشمند (IC Card)…………………….. 17

پول الكترونيكي مبتني بر شبكه (Network type)……… 18

سهولت بكارگيري…………………………… ۱۸

ايجاد يك فروشگاه بزرگ مجازي (Mall)…………… 19

نقش وظايف نمايندگي‌هاي در يك فروشگاه مجازي اينترنتي  ۲۰

تدوين قوانين (Establishment of Rules)………………. 21

محافظت ازداده‌هاواطلاعات شخصي درتجارت الكترونيكي (Protection of Privacy)    ۲۲

محافظت مصرف‌كنندگان در فرآيندهاي تجارت الكترونيكي (Consumer Protection)  ۲۳

ايجاد قوانين روشن تجاري به منظور ايجاد يك بازار الكترونيكي معتبر ۲۳

سيستم خريد از طريق شبكه اينترنت (Online Shopping System) 24

كاربرد موسسات ذينفع در فرآيند خريد online…….. 24

EDI پيشينه تجارت الكترونيك………………… ۲۵

مزاياي استفاده از تبادل الكترونيكي اطلاعات…… ۲۸

هزينه‌هاي استفاده از تبادل الكترونيكي اطلاعات…. ۲۹

مجموعه استانداردها و ساختار تشكيلاتي EDI…….. 30

زيرساخت‌هاي لازم جهت تجارت الكترونيكي (Infrastructure). 31

اينترنت چيست؟……………………………. ۳۲

مزاياي استفاده از سرويس پست الكترونيكي (e-mail)… 33

اينترنت چه كارهايي براي ما انجام مي‌دهد؟…….. ۳۴

چگونه به شبكه اينترنت وصل شويم؟……………. ۳۴

طراحي برنامه كاربردي براساس مدل كسب و كار…… ۳۵

مدل كسب و كار (Business Model)………………….. 36

لايه معماري سيستم‌هاي كاربردي (Application Architecture)… 39

سرويس‌هاي اشتراكي برنامه‌هاي كاربردي…………. ۴۰

تهيه رويدادهاي كسب و كار در طراحي Business Model…. 42

زيرساخت فني (Technical Inrastructure)………………. 43

قابليت حمل (Portability)……………………….. 43

قاليت توزيع توانايي‌هاي كاربردي…………….. ۴۸

قابليت مقياس‌پذيري و پيش‌بيني توسعه‌هاي آتي سيستم (Scaleability)  ۵۰

قابليت مديريت (Manageability)………………….. 50

امنيت اطلاعات در تجارت الكترونيك……………. ۵۱

الگوريتم‌هاي متداول در رمزنگاري (Crypto Algorithms)… 53

مديريت ارتباط با مشتريان (Customer Relationship Management) 56

تاريخچه كارت‌هاي اعتباري…………………… ۵۸

بانكداري الكترونيكي در ايران ـ از تئوري تا عمل. ۶۰

نفوذ بانكداري الكترونيكي در مبادلات پولي…….. ۶۳

آشنايي بانكهاي ايران با بانكداري الكترونيكي…. ۶۵

آشنايي بانكهاي ايران با اتوماسيون بانكي…….. ۶۷

چشم‌انداز تغييرات و استفاده از تجارب………… ۶۸

طرح جامع اتوماسيون……………………….. ۶۹

تاريخچه شكل‌گيري………………………….. ۶۹

اهداف طرح……………………………….. ۷۰

معيارهاي عمده طرح جامع……………………. ۷۱

الگوي انفورماتيكي طرح جامع………………… ۷۱

نتيجه‌گيري……………………………….. ۷۲

منابع و مآخذ…………………………….. ۷۳

 

تحقیق تجارت الكترونيک

برای خرید این محصول از دکمه روبه رو استفاده کنید:

پس از پرداخت لینک دانلود برای شما نمایش داده می شود.

9000 تومان – خرید

پاسخ دهید